Una vegada ja hem sortit del carrer Petritxol anem a la Plaça del Pi, on podem veure un majestosos pi, just davant de l'església de Santa Maria del Pi, de estil gòtic. Una vegada ja hem observat la església anem cap al carrer Ave Maria, que deu el seu nom a la llengua llatina, molt important en la nostra vida ja que, totes les llengües romàniques han nascut a partir d'aquesta. Una vegada ja estem al carrer Ave Maria girem a l'esquerra pel carrer banys nous, el nom del carrer prové dels banys jueus que hi havia en aquest carrer i que van continuar fins el 1716, on hi predominen uns comerços petits, antics; que ara mateix no són gaire semblants als actuals comerços que es poden trobar en un barri d’avui dia.

Més endavant anem al carrer del Call, on podem trobar la part d'una antiga muralla romana, més en davant hi havia una petita figura d'un sant que en el moment que hi vam anar ja no hi era. Ens dirigim cap a la plaça Sant Felip Neri, que és una plaça bastant petita i apartada, amb uns impactes de bala als 5 costats de la plaça (FOTO), que es van produir durant la guerra civil. En aquesta mateixa plaça podem veure els mateixos fanals que en mel carrer Bertrellans, però la diferència es que aquests van amb guspira, i no amb bombeta.

Després ens dirigim cap al carrer del Bisbe, hi ha un pont gòtic, el pont del Bisbe construït al 1928, Joan Rubió i Bellver va construir el pont neogòtic que uneix la Casa dels Canonges amb el Palau de la Generalitat. La decoració s'inspira en les formes del gòtic flamíger. Malgrat la seva modernitat, constitueix una de les estampes més populars i un dels elements més fotografiats del Barri Gòtic barceloní. (FOTO) Tot seguit girem a l'esquerra i anem a el carrer de la Pietat on es troba la catedral, anem davant del Portal de la Pietat de la Catedral (FOTO GRUP), on podem veure representat la mort de Jesucrist en mans de la seva mare. La catedral de Barcelona va ser construïda entre els segles XIII-XV, és la catedral gòtica de Barcelona, seu de l'arquebisbat de Barcelona. Una vegada ja ens em fet la fotografia de grup davant del portal de la pietat ens dirigim cap a la casa de les canonges que deu el seu nom a que els canonges de la catedral de Barcelona van abandonar la vida claustral cap al segle XIV i es van instal·lar en un grup de cases properes.

Després de veure les cases de les canonges ens dirigim cap a les restes d'un antic temple romà, aquest té unes antigues columnes que daten de finals del segle I aC. Actualment té la funció d'un museu, més endavant podem trobar una placa que posa: "Centenari del naixement del deslacat Folklorista, Joan Amades i Gelats (1890-1990). Tot seguit anem al Palau del Lloctinent, un lloctinent és qui a l'edat mitjana, substituïa el rei en casos d'absència o el representava en un dels estats patrimonials. Darrere d'aquest palau hi ha una petita plaça, on es pot veure el museu d’història de la ciutat i el palau del Lloctinent. El Saló del Tinell va ser construït per Guillem Carbonell per ordre del Rei Pere el Cerimoniós. Dins la sala de grans dimensions (35 metres de llarg, 17 d'ample i 12 d'alt), es rebien les ambaixades i s'hi feien banquets. Es diu que els Reis Catòlics, Isabel i Fernando, hi van rebre Cristòfol Colom al seu retorn d'Amèrica. Els Reis Catòlics és el títol que van rebre Isabel I de Castella i Ferran II d'Aragó, del Papa Alexandre VI, com a compensació perquè abans havia atorgat el títol de Rei Cristianíssim al Rei de França. Després vam anar al carrer Veguer, al Principat de Catalunya i a Mallorca, el veguer és autoritat delegada de la corona o d'una baronia en una demarcació, amb jurisdicció governativa, judicial i administrativa. Una vegueria és el càrrec i jurisdicció del veguer. Seguim el carrer Veguer i arribem a la famosa Plaça Sant Jaume, on podem trobar la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona, als costats dels edificis podíem trobar unes antigues façanes medievals. A la principal façana de la Generalitat de Catalunya podem trobar la figura de Sant Jordi. En la plaça sant Jaume vam esmorzar en el bocatta®, un entrepà cada un. Després de menjar una mica vam anar cap a la catedral del Mar, passant per la Via Laietana, els Laietans eren individus d'un poble preromà, ibèric, establert a les comarques del Maresme, el Barcelonès, el Baix Llobregat i el Vallès. Seguint el carrer Jaume I, creuem la via Laietana, ens parem entre els números 64-66, podem trobar una placa on es pot llegir: "Estant-se aquí, va escurar els últims dies Joan Salvat-Papasseit (1894-1924), de mare gitana. D'obrera estrip i de lleial nació, de dignitat poeta, el poble a un enemic ben noble en el centenari de la seva arribada al moll. Barcelona, 1994" Seguint tot recte arribem al fi a la Catedral de Santa Maria del Mar, construïda a l'any 998. Aquest temple és obra de l'arquitecte Berenguer de Montagut, i la primera pedra va ser col·locada com a coronament de la conquesta de Sardenya, que completava el domini català al Mediterrani, iniciat cent anys abans amb la conquesta de Mallorca, i que arribà a la total expansió amb l'entrada de Sicília i Grècia als dominis de la Casa de Barcelona.